Опис
власної педагогічної ідеї вчителя образотворчого мистецтва Бориспільської
загальноосвітньої школи I-III ступенів N1 імені Юрія
Головатого Бориспільської міської ради
Корж Ірини Іванівни.
“ Живи, твори і
вчись новому!” –
саме так я розпочинаю знайомство з п’ятикласниками . Це
мій дивіз життя, моя
позиція і мій стиль…
А розпочалось все з того, що у 1998 році я закінчила
Переяслав-Хмельницький державний
педагогічний інститут імені Григорія
Сковороди за фахом Вчитель початкових
класів,Вчитель образотворчого мистецтва.
Ким бути я вирішила ще у дитинстві , я знала завжди, що буду
вчителем. Бути не просто вчителем, який
вчить, а вчителем, у якого навчаються – це основне завдання , яке я ставлю
перед собою.
Саме в школі я працюю з 2016 року, але за цей час багато відкрила для себе,
подивилась на сучасну школу під іншим кутом і почала вимірювати іншими
критеріями.
Творчість насамперед базується на здібностях, які характеризуються як властивості особистості,
що забезпечують успіх у будь – якій діяльності. Ці здібності включають чотири
основні компоненти:
- мотиваційно-творчу діяльність – допитливість, сам творчий інтерес, очікування і задоволення від результату,
прагнення до творчих злетів , захопленість, пошук;
- самоорганізаційні здібності – уміння планувати і раціонально використовувати час, старанність, здібність
до самоконтролю;
- комунікативні здібності – здатність до співпраці, до організації колективно-творчої
діяльності, здатність і вміння допомагати іншим;
- інтелектуально-логічні - уміння аналізувати,
порівнювати, виділяти головне, доводити свою думку і переконувати інших;
- інтелектуально-евристичні – фантазувати, асоціативно мислити,
критично мислити, формувати незалежне
судження, вміння переносити знання та
уміння в нову навчальну діяльність.
Вважаю, що моє завдання, як вчителя – допомогти учневі знайти своє
покликання в житті; запалити творчу
іскру і дати їй перерости в полум’я мистецтва, не боятись братись за важкі проекти
, прагнути здобувати нові вміння і
доводити справу до кінця.
Виходячи з власного досвіду, я вважаю, що для розвитку творчих здібностей
необхідно дотримуватись таких умов:
- врахування індивідуальних
особливостей дітей;
- використання різних форм,
методів організації навчальної діяльності;
- створення педагогічних
ситуацій, що дають змогу кожному учню виявити ініціативу,
творчість, самостійність у
роботі;
- створення атмосфери творчої
праці;
- створення умов для втілення
творчої ідеї, дати зрозуміти важливість того, що вона робить;
- схвалення результатів
діяльності.
Образотворче мистецтво займає чи не найперше місце серед емоційно-чуттєвих
сфер, виховує смак, активізує сенсорно-візуальне сприйняття, формує загальну
естетичну культуру. Кожен вміє малювати!
У кожної людини в спогадах є час дитинства, коли не було важливо чим , коли та
на чому малювати. І це був час, коли кожна робота була творчістю, шедевром. Та
тільки згодом діти втрачають ту безтурботну
здатність малювати, починають порівнювати і замикають у собі творчий потенціал.
Моє завдання - витягти цей потенціал назовні. У декого цей процес не переривався , то ж треба тільки допомогти
розвиватись, надихнути та підтримати.
Без образотворчого мистецтва не буде гармонійного розвитку дитини.
Духовні запити людини потребують
образотворчої грамотності , основи якої мають закладатися в початковій
школі кваліфікованими педагогами в галузі образотворчого мистецтва. Але
вчитель початкової ланки не завжди компетентний саме в плані образотворчого
мистецтва. Тому на перших уроках я
намагаюся підійти до подальшого навчання
так, ніби діти вперше взяли олівець чи пензлик в руки , навчити учнів у малюнку
передавати свої почуття, бачення оточуючого світу, грамотно
застосовувати здобуті знання .
Дуже важливо з перших уроків поставити перед учнями проблему: « Якщо так, то що отримаємо ? »і поступово підходити до розв’язування цих
завдань разом з дітьми.
Через мистецтво ми відкриваємо завісу прекрасного в житті – в природі, у
людських відносинах та якостях. Формуючи творчі здібності , ми -
вчителі - закладаємо духовну
основу , той фундамент культурних знань, що стане опорою в майбутньому.
Для досягнення цієї мети на уроках образотворчого мистецтва використовую різні методи і прийоми роботи,
поєдную такі види мистецтва як музика і література, залучаю знання з історії, біології, рідної
мови.
Основними шляхами розвитку здібностей є:
- проблемний підхід;
- розв’язання творчих
завдань;
- розвиваючі ігри;
- інтерактивне навчання;
- уроки майстер класи;
- самостійна творча
діяльність;
- прагнення здобувати нове
уміння;
- позакласна робота;
- залучення народної
творчості;
Під час навчального процесу я залучаю учнів до дослідницької діяльності і
розв’язання проблемних завдань. Я даю змогу самостійно обирати , аналізувати,
порівнювати і відстоювати свою точку бачення.
Наприклад -
- вибір формату малюнку ( А5, А4, А3, А2)
- вибір розміщення композиції
( вертикальна або горизонтальна);
- пошук кольорової гамми;
- пошук техніки виконання
роботи ( графіка, живопис….).
Ставлячи мету навчати дітей азам образотворчого мистецтва, я навчаю своїх
учнів розуміти себе, свої можливості, пізнавати краще грані своє душі : показую
їм радість пізнання, творчого злету, розкриваю найпотаємніші куточки
внутрішнього світу.
Щоб процес навчання приносив не тільки користь , а й задоволення , в
практичну діяльність на уроках використовую комп’ютерну та відео підтримку.
Види індивідуальної та групової роботи -
«Так чи ні»,
«Мозковий штурм», «Доповни речення», «Коло ідей»…
Наше спілкування відбувається як на уроці, так і в позаурочний час. Як
керівник гуртка Образотворчого мистецтва займаюсь з учнями середньої ланки, консультую учнів старшої ланки, готую
до вступу у Вищі навчальні заклади з художнім напрямком…
Мої учні є учасниками , призерами та переможцями різноманітних
мистецьких конкурсів. Їхні перемоги в якійсь мірі – мої перемоги.
Сама я постійно вдосконалюю свою майстерність, вивчаю нові сучасні техніки
малювання, адаптую їх до уроків образотворчого мистецтва в школі. Це дудлінг,
зентангл, скетч, аніме, правопівкульне малювання. Надзвичайно
люблю все, що можна створити руками – скрапбукінг, пошиття текстильних ляльок,
в’язання гачком іграшок та сумок, плетіння з паперової лози, валяння, печу та
декорую торти…Пишу вірші, співаю…
Нещодавно вийшла збірка пісень нашої землячки Сергаєвої Ніни « Дивний сніг», в якій я виступила в
ролі художника - оформлювача . Всі мої починання підтримує моя родина, за що їм
величезна дяка.
Ще моя гордість – мій непосидючий , веселий , жвавий 7- Г клас. Ми
спілкуємось, сперечаємось, разом вчимося і відпочиваємо. Найкраща нагорода вчителя – вдячні учні.
Сподіваюсь, що я маю саме таких учнів!
Немає коментарів:
Дописати коментар