Опис власної педагогічної ідеї

Опис власної педагогічної ідеї вчителя образотворчого мистецтва Бориспільської загальноосвітньої школи I-III ступенів N1 імені Юрія Головатого Бориспільської міської ради  Корж Ірини Іванівни.
Живи, твори і вчись новому!” – саме так я розпочинаю знайомство з пятикласниками . Це мій дивіз життя, моя позиція і мій стиль…
А розпочалось все з того, що у 1998 році я закінчила Переяслав-Хмельницький  державний педагогічний інститут  імені Григорія Сковороди  за фахом Вчитель початкових класів,Вчитель образотворчого мистецтва.  Ким бути я вирішила ще у дитинстві , я знала завжди, що буду вчителем.  Бути не просто вчителем, який вчить, а вчителем, у якого навчаються – це основне завдання , яке я ставлю перед собою.
Саме в школі я працюю з 2016 року, але за цей час багато відкрила для себе, подивилась на сучасну школу під іншим кутом і почала вимірювати іншими критеріями.
Творчість насамперед базується на здібностях, які  характеризуються як властивості особистості, що забезпечують успіх у будь – якій діяльності. Ці здібності включають чотири основні  компоненти:
- мотиваційно-творчу діяльність – допитливість,  сам творчий інтерес, очікування  і задоволення від    результату,  прагнення до творчих злетів , захопленість, пошук;
- самоорганізаційні здібності – уміння планувати і раціонально   використовувати час, старанність, здібність до самоконтролю;
- комунікативні здібності – здатність до співпраці, до організації колективно-творчої діяльності, здатність і вміння допомагати іншим;
- інтелектуально-логічні  - уміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, доводити свою думку і переконувати інших;
- інтелектуально-евристичні – фантазувати, асоціативно мислити, критично  мислити, формувати незалежне судження,    вміння переносити знання та уміння в нову навчальну діяльність.
Вважаю, що моє завдання, як вчителя – допомогти учневі знайти своє покликання в житті; запалити  творчу іскру і дати їй перерости в полум’я мистецтва, не боятись братись за важкі проекти ,  прагнути здобувати нові вміння і доводити справу до кінця.
Виходячи з власного досвіду, я вважаю, що для розвитку творчих здібностей необхідно дотримуватись таких умов:
-         врахування індивідуальних особливостей дітей;
-         використання різних форм, методів організації навчальної діяльності;
-         створення педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учню виявити ініціативу,           
     творчість, самостійність у роботі;
-         створення атмосфери творчої праці;
-         створення умов для втілення творчої ідеї, дати зрозуміти важливість того, що вона робить;
-         схвалення результатів діяльності.
Образотворче мистецтво займає чи не найперше місце серед емоційно-чуттєвих сфер, виховує смак, активізує сенсорно-візуальне сприйняття, формує загальну естетичну культуру.  Кожен вміє малювати! У кожної людини в спогадах є час дитинства, коли не було важливо чим , коли та на чому малювати. І це був час, коли кожна робота була творчістю, шедевром. Та тільки згодом діти втрачають  ту безтурботну здатність малювати, починають порівнювати і замикають у собі творчий потенціал. Моє завдання - витягти цей потенціал назовні. У декого цей процес  не переривався , то ж треба тільки допомогти розвиватись, надихнути та підтримати.
Без образотворчого мистецтва не буде гармонійного розвитку дитини.
Духовні запити людини потребують  образотворчої грамотності , основи якої мають закладатися в початковій школі кваліфікованими педагогами в галузі образотворчого мистецтва.  Але  вчитель початкової ланки не завжди компетентний саме в плані образотворчого мистецтва. Тому на перших уроках  я намагаюся  підійти до подальшого навчання так, ніби діти вперше взяли олівець чи пензлик в руки , навчити учнів у малюнку передавати  свої почуття,  бачення оточуючого світу,  грамотно  застосовувати здобуті  знання . Дуже важливо з перших уроків поставити перед  учнями проблему: « Якщо так, то що отримаємо ? »і  поступово підходити до розв’язування цих завдань разом з дітьми.
Через мистецтво ми відкриваємо завісу прекрасного в житті – в природі, у людських відносинах та якостях. Формуючи творчі здібності , ми  -  вчителі  - закладаємо духовну основу , той фундамент культурних знань, що стане опорою в майбутньому.
Для досягнення цієї мети на уроках образотворчого мистецтва  використовую різні методи і прийоми роботи, поєдную такі види мистецтва як музика і література,  залучаю знання з історії, біології, рідної мови.
Основними шляхами розвитку здібностей є:
-         проблемний підхід;
-         розв’язання творчих завдань;
-         розвиваючі ігри;
-         інтерактивне навчання;
-         уроки майстер класи;
-         самостійна творча діяльність;
-         прагнення здобувати нове уміння;
-         позакласна робота;
-         залучення народної творчості;
Під час навчального процесу я залучаю учнів до дослідницької діяльності і розв’язання проблемних завдань. Я даю змогу самостійно обирати , аналізувати, порівнювати і відстоювати свою точку бачення.  Наприклад  -
-         вибір формату малюнку ( А5, А4, А3, А2)
-         вибір розміщення композиції ( вертикальна або горизонтальна);
-         пошук кольорової гамми;
-         пошук техніки виконання роботи ( графіка, живопис….).
Ставлячи мету навчати дітей азам образотворчого мистецтва, я навчаю своїх учнів розуміти себе, свої можливості, пізнавати краще грані своє душі : показую їм радість пізнання, творчого злету, розкриваю найпотаємніші куточки внутрішнього світу.
Щоб процес навчання приносив не тільки користь , а й задоволення , в практичну діяльність на уроках використовую комп’ютерну та відео підтримку. Види індивідуальної та групової роботи  - «Так чи ні», «Мозковий штурм», «Доповни речення», «Коло ідей»…
Наше спілкування відбувається як на уроці, так і в позаурочний час. Як керівник гуртка Образотворчого мистецтва займаюсь з учнями середньої  ланки, консультую учнів старшої ланки, готую до вступу у Вищі навчальні заклади з художнім напрямком…
Мої учні є учасниками , призерами та переможцями  різноманітних  мистецьких конкурсів. Їхні перемоги в якійсь мірі – мої перемоги.
Сама я постійно вдосконалюю свою майстерність, вивчаю нові сучасні техніки малювання, адаптую їх до уроків образотворчого мистецтва в школі. Це дудлінг, зентангл, скетч, аніме, правопівкульне малювання.  Надзвичайно люблю все, що можна створити руками – скрапбукінг, пошиття текстильних ляльок, в’язання гачком іграшок та сумок, плетіння з паперової лози, валяння, печу та декорую торти…Пишу вірші, співаю…  Нещодавно вийшла збірка пісень нашої землячки Сергаєвої  Ніни « Дивний сніг», в якій я виступила в ролі художника - оформлювача . Всі мої починання підтримує моя родина, за що їм величезна дяка.

Ще моя гордість – мій непосидючий , веселий , жвавий 7- Г клас. Ми спілкуємось, сперечаємось, разом вчимося і відпочиваємо.  Найкраща нагорода вчителя – вдячні учні. Сподіваюсь, що я маю саме таких учнів!

Немає коментарів:

Дописати коментар